Wednesday 21 March 2012

Syukur Yang Tak Terhingga


Cantik sungguh aturan kehidupan yg telah Allah swt tentukan utk hamba2NYA. Syukur alhamdulillah. Nak menitis airmata rasanya. Rasa mcm nak sujud jer pada Allah tak nak bangun2 sbb rasa bersyukur sgt2 dgn nikmat yg DIA bagi.

Tak pernah terpikir pun nak pergi HOM hari Selasa sbbnya hari Selasa dan Khamis la hari aku nak blik awal. Selalu pergi HOM hari Sabtu masa fast track. Tu pun kalau pergi. Kalau tak, duduk rumah jer. Entah kenapa malam tadi nak pergi HOM. Tu pun sbb da terjanji dgn sepupu, "jumpa ko kat sana nanti." nak tak nak, kena la pergi sbb dah terjanji. Tanpa di sangka, tanpa diduga. For a first time, selama 3 bulan ni, aku dipanggil ke hadapan utk bercakap. Terkedu. Terkejut. Happy. Teruja. Tak terkata. I am a 5th person lepas Dr K, his wife and sister, n Mr Megat. Allah je yg tahu perasaan aku masa tu. Tapi, memang terkedu giler sampai tak tahu nak cakap pe. Surprise. Memang surprise.

For me, it is a good opportunity. Jumaat lepas aku kena jadi person-in-charge masa Weight Lose Challenge. Malam tadi, aku dipanggil ke depan utk bercakap. Nak jadi personal trainer kan, kena la berani tampil dan bercakap. Today I am feel so happy sbb aku dah nampak Allah bukakan jalan utk aku. Sekali kita dah buat keputusan utk berubah, teruskan melangkah. Sekali kaki melangkah, pasti Allah permudahkan. Yg penting, usaha, doa dan tawakal. DON'T GIVE UP!!

Serious, tak sangka. Pernah sekali terkeluar dari mulut ni, "aku nak jadi consultant la." What consultant I want to be? NOW, here is... personal trainer. Macam tak percaya. It is happen bila aku buat keputusan utk sign-up by this month. Yg best, mlm tadi I am invited for a few event and training. InshaAllah, kalau takde aral melintang, mlm ni aku akan ke Bangi utk training.

And..... another surprise for today... Igtkan tak nak timbang utk The Biggest Loser kat ofis hari ni sbb hari Jumaat ni nak timbang utk Weight Lose Challenge lak. I wont demotivate myself sbb minggu lepas weight da naik. Tapi, tak boleh nak elak sebab there are waiting for me. Keluar toilet jer, kena panggil utk timbang. Masa timbang tengok atas je sbb tak nk tau current weight. There read for me. S U R P R I S E!!! My weight lose 1.5kg for 5 day since 16.03.2012... syukur... syukur.. syukur, alhamdulillah..

Terima kasih, ya Allah. Hanya airmata yg mampu aku berikan sbg tanda syukurku pdMU.

No comments:

Post a Comment